Zoeken
Waar bent u naar op zoek?
Blog Post
Succesvolle organisaties zijn gebouwd op teams die topprestaties leveren. Klinkt goed! Maar hoe bouw ik zo’n topteam? Daar gaan we deze middag samen naar op zoek. Het bedrijf Google stelde zichzelf een aantal jaar geleden ook deze vraag en voerde onder de teams van dat bedrijf een groot onderzoek uit. De vraag was waarom sommige teams (veel) beter presteerden dan andere teams. De allerbelangrijkste factor bleek psychologische veiligheid te zijn. Psychologische veiligheid klinkt heel hoogdravend, maar het komt neer op de vraag of mensen zichzelf kunnen zijn en durven zeggen wat ze denken. Dan durven ze dus ook ideeën... read more →
Page
WAAROM KOMT KETENINTEGRATIE IN DE MAAKINDUSTRIE BEPERKT OP GANG? In de praktijk speelt het volgende: De gedachtefout dat nieuwe technologie gemakkelijke oplossingen biedt: Voorbeeld 1: vóóraf maakbaarheid aspecten en kennis in het 3D... read more →
Page
NIEUWE ONTWIKKELINGEN MAKEN SAMENWERKING NOODZAKELIJK Historisch ligt de macht in de keten boven in de bedrijfskolom bij de OEM-ers. Het gedrag richting toeleveranciers is vanuit die machtspositie vaak korte termijn gericht en prijs gedreven.... read more →
Page
AANPAK IN HOOFDLIJNEN Samenstellen van een multidisciplinair team vanuit beide bedrijven met de belangrijkste ‘stakeholders’, we... read more →
Page
WIN-WIN VOOR OEM-ER EN TOELEVERANCIER Ongetwijfeld herkent u onderstaande trends in de Maakindustrie: Grote wederzijdse afhankelijkheid van de OEM-er en toeleverancier. Een steeds sneller ontwerpproces bij de OEM-er, deels modulair, in 3D, het sneller door-ontwikkelen van bestaande machines, de product life cycle wordt steeds korter. Steeds kleinere series bij OEM-ers door een korte... read more →
Page
Doelstellingen van de training Bewustwording over de eigen rol van uw medewerker en de bijdrage en invloed hiervan op de gehele keten door het verkrijgen van inzicht in het grote geheel. Dit... read more →
Page
Introductietraining Ketenintegratie voor directie en kader (open inschrijving) WIN-WIN VOOR OEM-ER EN TOELEVERANCIER Ongetwijfeld herkent u onderstaande trends in de Maakindustrie: Grote wederzijdse afhankelijkheid van de OEM-er en toeleverancier. Een steeds sneller ontwerpproces bij de OEM-er, deels modulair, in 3D, het sneller door-ontwikkelen van bestaande machines, de product life cycle wordt steeds korter. Steeds kleinere series bij OEM-ers door een korte tijdshorizon (marktfluctuaties). Druk op levertijden door de hele keten; ook het inkoopgedrag veranderd. Marges van toeleveranciers staan vaak onder druk. Verregaande digitalisering (Smart Industrie) biedt nieuwe mogelijkheden. Steeds meer bedrijven zien ketenintegratie als de volgende stap om... read more →
Blog Post
Fijn zo’n goed gevulde orderportefeuille, maar hoe loop je die leveringsachterstand in? Dit keer gaan we in op de gevolgen van de bottleneck voor jouw onderneming. Wat is een bottleneck? Volgens de definitie is het de capaciteitsbron (mens, machine en/of proces) waar je meer uren op inplant dan dat je beschikbaar hebt. Welke zie je momenteel in jullie bedrijf? Wellicht zijn dat er meerdere 😊, maar kies die bottleneck waar de stagnatie het grootste is. Hoe herken je een bottleneck op de werkvloer? Normaliter kun je die gewoon zien, daar waar de meeste producten voor liggen te... read more →
Blog Post
Nieuw kenniscollectief Een aantal jaren geleden benaderde SpartnerS Rob Beksvoort, commercieel directeur bij Rotodyne, met de vraag of hij deel wilde nemen aan een nieuw op te zetten initiatief. Met diverse bedrijven die gebruik maken van ISAH wilde SpartnerS een... read more →
Blog Post
Vraag vanuit de markt groter dan productie aankan De vraag vanuit de huidige markt voor deze matrassen is veel groter dan de productie in Maastricht aankan. Door processen beter onder controle te krijgen kan de productiviteit geoptimaliseerd worden. Iedere verbetering is welkom. David Ramaekers, procesengineer bij Radium... read more →
Blog Post
We komen bij veel bedrijven die moeite hebben hun opdrachten tijdig gerealiseerd te krijgen en horen hoe moeilijk het is om aan goede mensen te komen. Tijd voor een ander perspectief. Vandaag deel II: Aan welke klanten en opdrachten verdien je echt en maak keuzes! Een bekend gegeven is dat 20% van de klanten voor ca. 80% van de omzet zorgt. Hoe zit het met die andere 80%? Zijn die nog steeds de moeite waard? Vaak gehanteerde argumenten zijn dat die klanten kunnen uitgroeien tot grote opdrachtgevers of dat die klanten in tijden van laagconjunctuur echt nodig... read more →