Strategie vormen in tijden van Corona
nov 27

Strategie vormen in tijden van Corona

“Ik wilde BLW nog beter op de kaart zetten en vanuit een sterke visie de organisatie leiden! Ik kwam er al snel achter dat dit heel makkelijk is gezegd, maar waar begin je? Hoe pak je dit aan?”, zegt Frank van Hoof van BLW Kunststoffen B.V. in Nuenen. Hij heeft, als voormalig operationsmanager, in 2019 de directeurspositie overgenomen van eigenaar Ton Walet. Een pittige tijd om aan het roer te komen staan, maar Frank zit niet stil en ontwikkelt zich snel. “Achterover zitten en blijven doen wat we deden is niet wat ik voor ogen had toen ik in mijn nieuwe rol als directeur begon”.

Over BLW Kunststoffen

Met fijne mensen mooie producten maken, dat is waar het in de kern om draait bij BLW Kunststoffen. Zij zijn specialist in het produceren van enkel stuks, kleine series en prototypes. Door vergaande automatisering is BLW ook in staat om grote series te produceren. Het verwerken en bewerken van hoogwaardige technologische kunststoffen maar ook het bewerken van kunststof plaatwerk zoals PETG en PMMA is voor BLW geen enkel probleem. Het bedrijf telt 26 medewerkers en beschikt over een geavanceerd machinepark. Goede opleidingen in eigen huis garanderen vakmanschap naar onze eigen, hoge normen. Klanten zijn te vinden in de machinebouw, medische sector, semiconductor industrie, verpakkings- en voedselverwerkende industrieën.
BLW Kunststoffen denkt graag in een vroeg stadium van het project mee en adviseert over de juiste keuze en toepassing van materiaal en bewerkingstechnieken. Uitdagingen die BLW Kunststoffen graag aangaat! Een soepel traject en producten van eersteklas kwaliteit is wat de klant tegemoet kan zien.

Met fijne mensen mooie producten maken

Behoefte aan strategische kennis

Frank benaderde SpartnerS voor de Strategie Masterclass. Om vanuit een sterke visie de organisatie te kunnen leiden had hij behoefte aan meer strategische kennis, over zowel de theorie als de vertaling hiervan naar de praktijk. Hij zocht handvatten voor het vormen van een strategie, maar ook de uitvoering. “Iedereen kan een mooi verhaaltje optikken, maar een strategie wordt pas goed als je hem kunt vertalen naar de praktijk”. Onder begeleiding van adviseurs Paul van Enckevort en Bianca van der Zwaan volgde hij de Strategie Masterclass 1 op 1. Zo kon er uitgebreid gespard worden over de inhoud en gezocht worden naar de beste mogelijkheden voor de uitvoering.

Een strategie wordt pas goed als je hem kan vertalen naar de praktijk

Vorming van de strategie

“Het was een intensief maar zeer leerzaam traject. Er werden veel moeilijke vragen gesteld die mij geholpen hebben mijn visie te vormen”. In de Strategie Masterclass komen verschillende thema’s aan bod, je krijgt theorie en praktische tools om de strategie van je organisatie te vormen. “De vraag; ‘Waarom doen we wat we doen?’ is mij het meest bijgebleven. Als je de waarom vraag goed kunt beantwoorden, en je neemt dat mee met alle beslissingen die je in je bedrijf maakt, dan geeft dat richting en sturing in je bedrijf. Zo leiden deze acties uiteindelijk naar de stip op de horizon.”

Waarom doen we wat we doen?

Aanpassingen beleid

BLW heeft verschillende zaken binnen en buiten de organisatie goed geanalyseerd. Zo is er kritisch gekeken naar de positie ten opzichte van de concurrenten. Dit heeft interessante inzichten gegeven waarin goed nagedacht moest worden of de keuzes die in het verleden zijn gemaakt nog wel passen bij de toekomst. Op een aantal punten is het beleid aangepast. Direct actie dus! Een belangrijk inzicht is dat Frank het niet alleen doet, hij legt vraagstukken terug in het team zodat ze samen tot een oplossing of een beslissing komen. “Want uiteindelijk moeten we het samen doen”.

Uiteindelijk moeten we het samen doen

De Strategie Masterclass online

De Strategie masterclass wordt nu ook klassikaal online aangeboden met 75% vergoeding van het OOM. Mocht u hierin interesse hebben dan staan wij u graag te woord, of kijk hier voor meer informatie: Strategie Masterclass

In dit voorbeeld las u waarom een ondernemer ervoor kiest om de beste kennis in huis te halen.

SpartnerS spreekt uw taal en komt met praktische oplossingen.

Wat zijn uw uitdagingen? Vertel het ons, wij luisteren.

Bel ons op 040-3034400, of mail naar info@spartners.nl

We komen graag met u sparren.

“Iedereen kan een mooi verhaaltje optikken, maar een strategie wordt pas goed als je hem kunt vertalen naar de praktijk”

Frank van HoofDirecteur BLW Kunststoffen
De uitdagingen van BLW Kunststoffen

  • Vanuit een sterke visie de organisatie leiden
  • Strategische kennis opbouwen
  • Vorming van een strategie
  • Strategie vertalen naar de praktijk
De resultaten voor BLW Kunststoffen

  • Eigen visie heeft vorm gekregen
  • Duidelijke richting en sturing in het bedrijf
  • Beleidsaanpassingen ivm de positie tov concurrenten
  • Beter samenwerking

BLW Kunststoffen uit Nuenen is gespecialiseerd in het verwerken en bewerken van hoogwaardige technologische kunststoffen, maar ook het bewerken van kunststof plaatwerk zoals PETG en PMMA. Dit kunnen enkel stuks zijn, kleine series of prototypes.

Website BLW Kunststoffen

Print Friendly, PDF & Email

Leave a reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *