Mediaberichten november 2022

Bericht 3 november 2022

Denk jij nog iets te kunnen leren van de Operationeel Managers van andere bedrijven? Sluit je dan nu aan bij de kenniskring Midden-Brabant met de Operationeel managers van Van Beek, Dameco en SLB-Group. Of bij de kenniskring Limburg/Oost-Brabant met de Operationeel managers van Enbi plastic, Stelrad, Meldon, Füldner, Kalfire, SIF, Berdex en Eriks. Of start bij de nieuwe kenniskring in de regio Noordwest-Brabant.

Met de kenniskring worden bijeenkomsten georganiseerd waarbij je, samen met Operationeel Managers van andere bedrijven, een specifiek onderwerp bij de kop pakt. De bijeenkomsten die normaliter bij één van de deelnemers op locatie plaatsvinden, worden begeleid door één of twee adviseurs van SpartnerS.

Samen bespreken jullie hoe je alledaagse problemen oplost en wordt je bijgepraat over de actuele ontwikkelingen zodat je jouw kennis actueel houdt.

Je doet als leidinggevende inspiratie op over de volgende onderwerpen:

  • Verbeteren van de interne organisatie
  • Opleiden en binden van jonge mensen
  • Borgen van kennis en vitaal houden van oudere medewerkers
  • Aansturen van verbeterprojecten
  • Eigenaarschap en actieve betrokkenheid van medewerkers
  • Technologische- en marktontwikkelingen

Lees hier verder over (deelname aan) de kenniskring: SpartnerS Kenniskring: Operationeel managers | SpartnerS

#kennis #operationeel #manager

Bericht 11 november 2022

Waar ben jij vanochtend voor opgestaan? Stel jij jezelf wel eens die vraag of wordt die vraag ooit aan jou gesteld? Mensen die dit wel bewust doen gaan met meer enthousiasme en gedrevenheid aan de slag, met hun doelen, vooral als die aansluiten bij datgene wat bij ze past.

Om medewerkers te helpen hun doelen helder te krijgen, is het Ikigai model ontwikkeld. Ikigai is een Japans woord dat zoiets betekent als “je reden van bestaan”. Het Ikigai model bestaat uit 4 onderdelen en hoe meer die onderdelen met elkaar overlappen, hoe meer je jouw Ikigai vindt en hoe meer bevlogen je raakt. Voor de werksituatie zijn die onderdelen als volgt:

1) Waar houd je van, wat vind je leuk om te doen?
2) Wat kun je voor een ander betekenen?
3) Wat heeft waarde voor het bedrijf, waar wil ons bedrijf je voor betalen?
4) Waar ben je goed in of wat wil je leren?

Het is erg zinvol om met je teamleden in deze termen te praten over hun werk. Hoe meer onderdelen van het Ikigai model samenkomen in de rol en taken van een medewerker, hoe meer bevlogen deze zal zijn.

Meer hierover en over de boeken die beschrijven hoe je met het Ikigai model aan de slag kunt gaan vind je hier: Ikigai voor bevlogen medewerkers | SpartnerS

Bericht 18 november 2022

Zeker geen onbekende voor ons, maar wel onze jongste aanwinst als adviseur! Nu Renske Voets haar studieloopbaan heeft afgerond, is ze bij ons gestart als adviseur.

Renske hebben wij leren kennen tijdens het uitvoeren van haar afstudeeropdracht bij ons. Hiermee wist ze haar diploma Technische Bedrijfskunde te behalen. Tijdens haar vervolgstudie heeft zij ons uit de brand geholpen door naast haar studie als ‘bijbaan’ te ondersteunen in onze de backoffice. Nu er gepaste vervanging voor haar is gevonden in de backoffice zijn we verheugd dat we haar nu (eindelijk ?) in mogen zetten in de rol die echt bij haar past, namelijk als organisatieadviseur.

Het plezier dat zij graag terug wil zien bij de medewerkers van bedrijven waar zij aan de slag gaat straalt ze zelf ook uit. Haar doorzettingsvermogen, gedrevenheid en doelgerichtheid zullen haar helpen bij de impact die ze graag wil bereiken bij bedrijven.

Wij zijn heel blij zo’n enthousiaste en energieke jonge adviseur in ons team te mogen verwelkomen. Wil je kennis maken met Renske? Kijk dan hier hoe je haar kunt bereiken: Renske Voets | SpartnerS

#organisatieontwikkeling #team #collega

Bericht 25 november 2022

Vertrouwen, wat levert dat eigenlijk op? Onze werkomgeving bestaat uit relaties en in relaties is vertrouwen de basis. Want waarom doe je wel graag zaken met dat ene bedrijf, maar niet met die andere? Waarom werk je met sommige mensen wel graag samen, maar met anderen juist niet? Vertrouwen speelt daarin een grote rol. Bovendien maakt het de samenwerking zoveel prettiger.

Maar wat zorgt nou voor dat vertrouwen? Stephen M.R. Covey heeft er een boek over geschreven: De snelheid van vertrouwen. Hij legt daarin uit dat vertrouwen uit twee dingen bestaat: karakter en competenties. Karakter omvat je motieven en je bedoelingen met mensen. Competentie omvat je capaciteiten, je vaardigheden, je resultaten en je staat van dienst. En beide zijn essentieel.

De mate waarin mensen jou vertrouwen kun je dus beïnvloeden. Op het gebied van je karakter kun je dat op de volgende manier doen:

  1. vertel de waarheid
  2. toon respect
  3. creëer transparantie
  4. maak fouten goed
  5. laat loyaliteit zien

Op het gebied van competenties kun je dat doen door aan het volgende te werken:

  1. zorg voor resultaten
  2. verbeter jezelf
  3. zie de realiteit onder ogen
  4. maak verwachtingen duidelijk
  5. leg verantwoording af

De afgelopen weken zijn wij met ons team met dit onderwerp aan de slag gegaan. Zoals gebruikelijk kijken we daarbij eerst zelf in de spiegel om vervolgens te bespreken hoe we anderen hier ook mee kunnen helpen. Want prettig samenwerken, dat gunnen we iedereen!

Meer informatie?