Training Acquisitie & Verkoop voor technische bedrijven
Probeer jij jouw klant iets te verkopen? Of probeer je jouw klant te begrijpen en hem te bieden waar hij echt behoefte aan heeft?
In de training Acquisitie & Verkoop voor technische bedrijven leer je te denken vanuit de behoeftes van jouw klant. Want wanneer jij jouw klant beter begrijpt, kun je jouw aanbod beter op hem afstemmen. Meer begrip, leidt tot een betere relatie. Met als gevolg meer opdrachten met minder offertes. Je leert dat prijs geen argument meer is, en dat verkopen leuk is!
Dus: STOP MET VERKOPEN, START MET DENKEN VANUIT DE BEHOEFTE VAN JE KLANT
Bestemd voor
- Directeuren
- Verkoopmanagers
- Verkoopleiders
- Verkopers buitendienst
- Verkopers binnendienst
- Sales Engineers
- Technisch commerciële medewerkers
De gewenste vooropleiding is MBO, HBO of academisch
Je leert
In de training Acquisitie & Verkoop voor technische bedrijven komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Welke creatieve verkoopmethodes zijn er en hoe pas je deze toe?
- Hoe maak je koude acquisitie lauw en warm?
- Op welke manier vind je goede prospects?
- Hoe maak je afspraken?
- Het werken met een effectieve agenda en planning
- Hoe voer je efficiënte verkoopgesprekken?
Je krijgt een zeer praktische, interactieve training met ruimte voor praktijkvoorbeelden en situaties uit jouw eigen praktijk. Je kunt het geleerde direct toepassen.
Inhoud training/programma
De training bestaat uit de volgende vijf onderdelen:
Deel 1 – Werkwijze verkopers verbeteren
Verbeter je verkoopinspanningen en verkoopproces met behulp van een effectieve en gestructureerde agenda en planning.
Deel 2 – Nieuwe klanten werven
Wat is de definitie van jouw ideale klant? Hoe en waar vind je nieuwe klanten? Gebruiken van referenties bij bestaande klanten en LinkedIn.
Deel 3 – Verkoopdoelstellingen formuleren
Wat wil je meten: omzet versus marge, aantal zinvolle bezoeken, opbrengst versus verkoopinspanningen en conversiefactor van offertes naar opdrachten.
Deel 4 – Klant categorisatie
Omgangsregels ABC klanten, verkoopmarketing, marketingmix, marktanalyse, klantontwikkeling en accountplannen
Deel 5 – Persoonlijke ontwikkeling verkoper
Eigen persoonlijkheid, herkennen andere persoonlijkheden en communicatie aangepast op individuele persoonlijkheden.
Duur
De training duurt 10 dagdelen.
Lesmateriaal
Het lesmateriaal bestaat uit een cursusmap en eigen ingebrachte praktijkcases.
Kosten
De kosten voor deelname aan deze training bedragen per deelnemer 1.992 euro.
Deze prijs geldt bij een groepsgrootte van 5 of meer cursisten. De ideale groepsgrootte is 5 tot 10 cursisten.
Afhankelijk van het aantal deelnemers van jouw organisatie, ontvang je van ons een maatwerk voorstel.
Na afloop ontvangen cursisten een certificaat van deelname.
Plaats en tijdstip
Wij verzorgen deze training bedrijfsintern, bij voorkeur op uw locatie. Informeer naar onze voorwaarden.
Bel 040 – 303 4400, of stuur ons een mail.
Subsidie
Informeer bij het opleidingsfonds van je eigen branche naar de subsidiemogelijkheden. Bijvoorbeeld de opleidingsfondsen OOM, A+O fonds, SSWM en OTIB subsidiëren mogelijk deze training.