Mediaberichten februari 2024

Bericht 8 februari 2024

Samen met je team ben je de hele dag bezig om klanten, intern of extern, te helpen. Samen zorg je ervoor dat het werk gebeurt. Maar soms voelt het alsof medewerkers niet meespelen en dat alles tot achter de komma uitgespeld moet worden. Of er ontstaan onderling irritaties en spanningen.

Als je daarmee te maken krijgt is de workshop “Groepsgedrag in teams” wellicht iets voor jou. In deze workshop onderzoeken we hoe het komt dat sommige teams lopen en andere niet.

Teamleden beïnvloeden elkaar, soms positief en soms negatief en daarmee ook jullie gezamenlijke resultaat. Welke aspecten spelen hierin allemaal een rol. Daar gaan we dieper op in.

Hoe krijg je het team soepel werkend? En wat werkt zeker niet? Waar moet je op letten binnen je team? En hoe kun je teamgedrag beïnvloeden?

Tijdens de workshop behandelen we de volgende onderwerpen:
• Wat voor team ben je eigenlijk
• Groepsdynamieken, systemen en patronen
• De basiselementen: doel, verbinding en vertrouwen
• De rol en invloed van de teamleider

We gaan praktisch aan de slag en wisselen af met een theoretische onderbouwing. Er is ruimte om met andere deelnemers kennis en ervaring uit te wisselen. Deze workshop wordt gegeven op 19 maart van 13.30 uur tot 20.00 uur in de regio Gorinchem en is inclusief avondeten.

Aanmelden kan via de volgende link: Workshop “Groepsgedrag in teams” | SpartnerS

#team #gedrag #leiderschap

Bericht 15 februari 2024

Te veel werk, te weinig mensen? De oplossing kan eenvoudiger zijn dan je misschien verwacht. Want in plaats van investeren in (het aantrekken van) extra personeel kun je ook investeren in de productiviteit van de mensen die je al aan boord hebt.

Hoe je dat doet? Door eens goed te kijken waar je medewerkers hun tijd aan besteden en welke handelingen daarbij niet-waarde toevoegend zijn. Maar ja, waar haal je de tijd vandaan om dit te doen als je tot over je oren in het werk zit? Geen zorgen: dit kun je volledig uitbesteden!

Wij noemen het een Multi Moment Opname (MMO). En het meest waardevolle hiervan is dat het niet alleen de productiviteit meet, maar ook direct de verspillingen en de oorzaken daarvan in kaart brengt.

Na een MMO heb je een analyse – inclusief percentages – (van de oorzaken) van de verspillingen in handen. Het ideale startpunt om de grootste verspillingen direct aan te pakken waardoor je personeelstekort al snel kleiner wordt. En doordat bij een MMO de medewerkers betrokken worden, creëer je ook meteen draagvlak om te verbeteren.

Dus wil jij snel de productiviteit verbeteren zonder capaciteit te verliezen? Denk dan eens aan een Multi Moment Opname. Hier vind je meer informatie over een Multi Moment Opname:Multi Moment Opname | SpartnerS

#productiviteit #personeelstekort #productie

Bericht 22 februari 2024

Altijd leuk om een afstudeerder te helpen bij het succesvol afronden van haar studie. Als organisatieadviesbureau streven we ernaar om bij te blijven met de ontwikkelingen. Daarom zien wij het aanbieden van de mogelijkheid aan een student om bij ons af te studeren als een win-win situatie.

Deze keer verwelkomen we Janine Van Buel, student van de Technische Universiteit Eindhoven die de master Operational Management & Logistics volgt. Zij zal voor ons onderzoek doen naar Employer Branding en Employer Attractiveness. Met andere woorden, wat zijn de belangrijkste aspecten voor werknemers en wat maakt een werkgever aantrekkelijk? Welke waarde vertegenwoordigt een werkgever voor een werknemer?

Dit onderzoek is van belang voor onze klanten, aangezien zij op zoek zijn naar geschikte nieuwe medewerkers die passen bij hun bedrijfscultuur. Om deze mensen aan te trekken, is het cruciaal om te begrijpen wat zij belangrijk vinden in hun werk, zodat werkgevers zich kunnen onderscheiden en aantrekkelijk kunnen zijn voor potentiële werknemers. We zijn ervan overtuigd dat we onze klanten kunnen ondersteunen met deze inzichten.

Gedurende het onderzoek zal Janine praktische tips delen die zij bij onze klanten heeft verzameld. Als je daarin geïnteresseerd bent, lees dan de komende tijd onze berichten over Employer Branding in de praktijk. Misschien vind je daar wel de gouden tip om waardevolle medewerkers aan te trekken.

Als je het leuk vindt om over dit onderwerp te brainstormen met Janine, stuur haar dan gerust een berichtje. Ze zal zeker contact met je opnemen en indien gewenst langskomen om hierover te praten.

We wensen Janine veel succes en zijn zeer benieuwd naar de uitkomsten van haar onderzoek.

#student #employerbranding #leiderschap

Meer informatie?

Print Friendly, PDF & Email