Bericht 3 april 2025
๐ฉ๐ผ๐น๐น๐ฒ ๐ฏ๐ฎ๐ธ ๐ฏ๐ถ๐ท ๐ผ๐ป๐๐ฒ ๐๐ผ๐ฟ๐ธ๐๐ต๐ผ๐ฝ ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ฑ๐ฒ ๐ต๐ผ๐๐๐ฏ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ถ๐ป๐ด๐๐ถ๐ป๐ฑ๐๐๐๐ฟ๐ถ๐ฒ!
Afgelopen week hadden we bij SpartnerS iets bijzonders: voor het eerst een volle groep professionals uit de houtbewerkingsindustrie bij elkaar in huis. Samen met OPTIMAT Group (HOMAG) organiseerden we een inspirerende workshop over procesoptimalisatie. En wรกt een mooie dag werd het.
Onze collegaโs Jac Jeurissen, Pim Van Dorp en Paul van Enckevort namen de deelnemers mee in de wereld van lean denken en doen, en Peter van Zijp van OPTIMAT Group deelde hoe zij kunnen bijdragen aan efficiรซntere productieprocessen op en rondom de HOMAG machines. Van inzichten tot concrete ideeรซn om zelf mee aan de slag te gaan. Er werd volop gedeeld, geleerd รฉn gelachen.
Na een lekkere lunch brachten we een bezoek aan Gielissen Interiors | Exhibitions | Events in Eindhoven, waar lean principes tot leven komen op de werkvloer. Super inspirerend om dat samen te ervaren!
En minstens zo waardevol: het gesprek tussen deelnemers. Want het blijkt dat er in Zuid- en Midden-Nederland behoefte is aan een kenniskring voor operations managers in de houtbewerking.ย Heb je interesse om hierbij aan te sluiten? Laat het ons weten.
Dank aan de aanwezige bedrijven:
Kroeze Interieur, Pooters B.V., Van Assem interieurbouw, Leolux LX , Nederlands Maatwerk B.V., Haemers-Klinkers, ProfWood BV, THMI, RTR Interiors, MEUVIRO Interieurbouw BV, Ooms Woonrealisaties, MTHbetimmeringen en Interieur Partners B.V.
Speciale dank aan Gielissen voor hun gastvrijheid en openheid tijdens de fabriekstour, waarin ze ons een uniek kijkje gaven van hun bedrijfsprocessen.
De workshop zat tot de nok toe vol, maar we organiseren dit soort dagen vaker. Dus werk jij in de maakindustrie en wil je ontdekken hoe je processen slimmer kunt organiseren? Laat vooral van je horen!
procesoptimalisatie lean maakindustrie organisatieontwikkeling houtindustrie
Omdat iedere klant iets anders vraagt, stemmen wij onze aanpak daar telkens op af. Het resultaat? Een veelheid aan documenten waarin we per klant uitlichten wat we gebruiken voor hun vraagstuk.Juist omdat we zoveel maatwerk leveren, voelen we zelden de behoefte om รฉรฉn vaste werkwijze te documenteren. Is dat goed? Niet per se. We weten ook: een goede basis helpt. Zeker voor nieuwe klanten, die op basis van wat we kunnen laten zien van onze aanpak moeten besluiten of we bij ze passen.
En dus zien wij een verbetermogelijkheid. Joepie โ want verbeteringen, daar houden wij van. ๐ De basis is er al. In documenten, hoofden en ervaringen. Nu gaan we die bundelen tot een heldere presentatie van onze aanpak.
Afgelopen vrijdag namen een paar collegaโs ons mee in hun plan om die basis steviger neer te zetten. Vol energie, met concrete stappen en vooral: focus. Geen grootse plannen die ergens blijven hangen, maar klein beginnen en afmaken wat af moet.
We weten hoe lastig het kan zijn om tijd te maken voor je eigen verbetering. Daarom hebben we des te meer bewondering voor al die klanten die daar wรฉl mee aan de slag gaan.
En wij? Wij gaan gewoon met ze mee. In kleine stappen, steeds weer een stukje beter.
#organisatieadvies #verbeteren #klantgericht #praktisch